Ma megtartottam az első fejlesztő foglalkozást a Piarista Iskola egyik osztályának.
A téma egymás tolerálása volt, amire azt gondolom, hogy minden életkorban kiemelten kell figyelni.
Érzelmi intelligencia fejlesztés az iskolákban- hogyan?
A fejlesztés során figyelembe véve a gyerekek életkorát, játékos feladatokkal indultunk el az érzelmi intelligencia fejlesztés útján. A foglalkozás feladatait úgy állítottam össze, hogy abban legyen csoportmunka, páros munka is és egy-egy trükkös csoportfelosztással igyekeztem olyan párokat, csoportokat alkotni, akik nem nagyon szoktak együtt dolgozni. Ennek az is a célja, hogy jobban megismerjék egymást a gyerekek. A zárókörben vissza is jelezték a gyerekek, hogy nagyon jó volt az, hogy megtudtak dolgokat arról, akivel lehet, hogy még csak pár szót váltottak. Kicsit jobban megismerték egymást és megtudhatták, hogy mi az, ami örömet okoz a társuknak illetve mi az, ami szomorúvá teszi.
A gyerekek nagyon nyitottak, együttműködőek voltak, öröm volt velük együtt dolgozni. Elrepült a délelőtt együtt és nagyon hálás vagyok, hogy szuper gyerekekkel dolgozhattam együtt.
A foglalkozás végére pedig becsempésztem egy szuper mozgásos feladatot is, ami vidám kacagásba torkollott. Nagyon jó volt ilyen vidáman lezárni ezt a foglalkozást. A gyerekek csupa örömmel keltek útra és mondták, hogy legközelebb is jönnek, mert nagyon jól érezték magukat.
Érzelmi intelligencia fejlesztés gyerekkorban- érzőbb, odafigyelőbb felnőttek
Hiszem és vallom, hogy az, hogy milyen lesz majd a jövő generációja, az nagymértékben rajtunk is múlik. Mi vagyunk a szülei azoknak a gyerekeknek, akik 10-15 év múlva felnőttek lesznek. Ha mi odafigyelünk arra, hogy fejlesszük a gyerekeink érzelmi intelligenciáját is, többek közt az empátiájukat, az egymásra figyelés képességét, hogy törődjünk másokkal, akkor nagymértékben hozzájárulhatunk ahhoz, hogy másmilyen legyen a következő generáció. Nagyon nyitottak, nagyon fogékonyak a mai gyerekek, el vannak veszve a sok információban, ingerben és hálásak azért, ha valaki figyel rájuk. Éppen emiatt az egyik célom az, hogy rendszeresen segíthessem a gyerekeket ezen az úton. Célom az, hogy rendszeresen tartsak ilyen fejlesztő foglalkozásokat bármilyen témában, mert ha már csak egy-egy gondolatot, érzést, megtapasztalást magukkal visznek a gyerekek, akkor már jó úton járunk. Arra, amit megtapasztaltak, átéltek, mindig emlékezni fognak. Elő fog jönni, ebben biztos vagyok.
A fejlesztő foglalkozás bármilyen témájú lehet, az is, ami az adott osztályban problémát jelent. Abban szeretnék segíteni, ami az adott helyzetben problémát jelent.
Ide kattintva tud bővebben olvasni az iskolai érzelmi intelligencia fejlesztés menetéről.
Ha felkeltette az érdeklődését a foglalkozás és szeretne Ön is ilyet a saját osztályába, akkor ide kattintva tud üzenetet küldeni nekem, ahol meg tudjuk beszélni a részleteket.