Bán-Horváth Ildikó

érzelmi intelligencia fejlesztő, személyiségfejlesztő

Iskolai érzelmi intelligencia fejlesztés

Nap, mint nap tapasztaljuk, hogy:

  • egyre nehezebb az iskolai osztályokkal
  • egyre nehezebb fegyelmezni őket
  • egyre több a magatartásbeli probléma
  • egyre kevésbé tud haladni a tananyaggal, mert az óra fele elmegy azzal, hogy fegyelmezni kell.

Sajnos egyre inkább ezt tapasztaljuk, egyre inkább romlik a tendencia.

Most akkor ez fog folytatódni? Hogy fogok így tanítani?

Van azonban lehetőség, hogy tegyünk ez ellen a romló tendencia ellen.

Ez a megoldás pedig az, hogy odafigyelünk a gyerekek érzelmi intelligenciájára is.

Miért jó ez, ha a gyerekek érzelmi intelligenciáját fejlesztjük?

Ha a gyerekekre olyan szempontból is odafigyelünk, hogy az érzelmi intelligenciájukat már egészen korán fejlesszük, akkor hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a felnövő következő generáció már más legyen. Olyan generáció legyen a következő, aki odafigyel a társaira, empatikus, képes más módon megoldani a konfliktusokat, mint ami ösztönösen jönne és ezáltal a világ is jobb, másabb legyen.

  • nőhet az empátiájuk
  • képessé válhatnak arra, hogy jobban odafigyeljenek a társaikra
  • megtanulhatják képviselni a saját érdekeiket, ezáltal képesek lehetnek nemet mondani is (később a drogok felkínálásakor is bátrabban mondhat nemet)
  • csökkenhet az agresszió
  • képesek lehetnek jobban kezelni a konfliktuokat
  • javulhat a gyerekek közti együttműködés
  • képessé válhatnak jobban tolerálni a társaikat
  • csökkenhet a kiközösítés a gyerekek között

 

Átadni egy-egy apró szeletét ezeknek a képességeknek, megmutatni nekik, hogy azáltal, hogy jobban odafigyelnek egymásra, tolerálják egymást és békésebb úton rendezni a konfliktusaikat, attól nemhogy kevesebbek, sőt inkább többek lesznek általa. Nekem az egyik fontos misszióm, hogy utat mutassak a gyerekeknek és hozzásegítsem őket, hogy képesek legyenek másképp irányatani az életüket. Hiszem és vallom, ha mi tanítóként, szülőként hozzájárulunk ahhoz, hogy ők jobban odafigyeljenek egymásra, és lehetőséget kapnak az ilyen irányú megtapasztalásra is, akkor egy békésebb, érettebb, empatikusabb generáció nőhet fel.

Mit mondanak a tanárok, tanítók az érzelmi intelligencia fejlesztés programról?

Mi ez a módszer?

Hol? A foglalkozás minden esetben az adott iskolában történik.

Mi a témája a foglalkozásnak? Általában én javaslok egy tematikát, ami a tapasztalataim szerint minden korosztálynak probléma. Lehetőség van azonban egyedi problémákat is behozni a fejlesztésbe, ami az adott osztályban nehézséget okoz. Ezt minden esetben egyedileg beszélem át az igazgatóval, osztályfőnökkel.

Hogyan zajlik a foglalkozás? A foglalkozás alatt beszélgetünk, meghallgatom a gyerekeket és különböző érzelmi intelligencia fejlesztő játékokat játszunk. (rajzolás, szituációk, csoportmunka). A feladatokat az adott korosztály szintjének megfelelően állítom össze.

Milyen rendszerességgel van a foglalkozás? Általában 2 hetente találkozunk, egy dupla óra keretén belül. A foglalkozás alap esetben 3 alkalmat jelent, ez alatt több területet is érintünk.

Mi változhat a program hatására? A gyerekek toleránsabbak lehetnek egymással, képessé válhatnak a jobb együttműködésre, megtanulhatják jobban, hatásosabban kezelni a konfliktusokat, empatikusabbak, odafigyelőbbek lehetnek egymással.

Érdekel a program, de még vannak kérdéseim. Megértem, én is alaposan utánajárnék, mielőtt döntenék. Sőt, én is azt ajánlom, hogy a végleges döntés előtt találkozzunk személyesen és akkor van lehetőség megismerni a módszereimet, engem és bővebben tudok mesélni a programról.

Időpontot egyeztetni a 0620 221 9703-as telefonszámon lehet.

 

Bán-Horváth Ildikó, személyiségfejlesztő