Bán-Horváth Ildikó

érzelmi intelligencia fejlesztő, személyiségfejlesztő

Érzelmi intelligencia fejlesztő foglalkozás alsósoknak

Szombaton délelőtt tartottam meg az első érzelmi intelligencia fejlesztő foglalkozást alsósoknak.

Az első alkalommal mindig az ismerkedésé a főszerep, hiszen a gyerekeknek is meg kell ismerniük egymást. Azonban már az első alkalommal sem csak ismerkedünk, hanem elkezdtünk az érzelmi intelligencia egy-egy részterületével megismerkedni. Ezúttal az önismeret, önmagunk jobb megismerése volt a téma.

Önismereti mesével kezdtük a délelőttöt, melyben a fekete rigó is megtapasztalja azt, hogy akkor a legcsodálatosabb, ha önmagát alkotja és nem akar másnak látszani, mint ami.

Különböző játékokon keresztül összeszedtük, hogy milyen pozitív és negatív tulajdonságokat ismernek és ezek közül mi jellemző rájuk. A feladatok során mindig vannak beszélgetős, egyéni és csoportos, rajzolós feladatok is, mert mindenki más-más érzékszervén keresztül képes befogadni a hallottakat. 

Megtapasztalhatták, hogy milyen érzés valóban odafigyelni a társukra, mennyire volt könnyű vagy nehéz visszaidézni azt, ami a másik mondott. Könnyűnek tűnik, hogy csak figyelni kell, de nem az. 🙂 Mégha könnyű kérdések és témák vannak, akkor sem, mert állandóan fut a belső mozink.

Érzelmi intelligencia fejlesztő foglalkozás

A gyerekek nagyon ügyesek és nyitottak voltak. Kíváncsisággal, nyitottsággal fogadták a feladatokat és igyekeztek valóban részt venni a foglalkozáson.

A délelőtt második felében pedig egy mini albumot készítettünk. Egy darab papírból megtanulhatták, hogy hogyan lehet egy kis fényképalbumot elkészíteni. Igazán egyedülálló, csodálatos alkotások születtek, mindenkié más, mindenki beletette a saját személyiségét.

Nagyon kreatív csapat jött össze, látszik, hogy szeretnek alkotni. 🙂 Volt, ami alig akart hazamenni.

Ennél nagyobb visszajelzés úgy gondolom nincs is, mint amikor annyira magával ragadja őket a délelőtt, hogy alig akarnak elmenni.