Bán-Horváth Ildikó

érzelmi intelligencia fejlesztő, személyiségfejlesztő

1. Érzelmi intelligencia fejlesztés és kreativitás napközi jellegű foglalkozás

Rögtön az iskola befejezése utáni héten tartottam meg az 1. érzelmi intelligencia fejlesztés és kreativitás napközi jellegű foglalkozást.

Érzelmi intelligencia fejlesztés és kreativitás napközi jellegű foglalkozás

 

Reggelente általában szabad játékkal kezdtünk az egyik közeli játszótéren, aminek révén a gyerekeknek volt idejük megérkezni lélekben is, a szabad játék során jobban feloldódtak. Délelőttönként érzelmi intelligencia fejlesztő feladatokkal készültem. Ennek során volt lehetőségük jobban megismerni önmagukat, egymást és fejlődött a gyerekeknek az a képessége is, hogy általuk nem ismert gyerekekkel is könnyebben szóba tudjanak elegyedni, illetve nyitottabbak legyenek feléjük is. Minden nap voltak egyéni, páros és csoportos gyakorlatok is, amikor a csoportalakítás már önmagában is nagyon izgalmas volt, hogy ki-kivel kerül egy csoportba.

Érzelmi intelligencia fejlesztő foglalkozás

Az érzelmi intelligencia fejlesztő foglalkozások során mindig figyelek arra, hogy lehetőleg minden érzékszervet bevonjak a feladatokba, így mindig van olyan feladat, amikor beszélgetünk, van olyan, amikor valami történetet kell csoportban kitalálniuk, amikor rajzolnak a gyerekek és van olyan, ami mozgásos, szavak nélküli gyakorlat. A gyerekek mindegyiket nagyon szokták élvezni, mindenki megtalálja általában a kedvére való feladattípust.

Belső tulajdonságaink virágszirmokon

Hogyan is zajlott az érzelmi intelligencia fejlesztő és kreativitás napközi jellegű foglalkozás?

 A táborban volt idő a feladatok mellett sok mozgásos játékra is, aminél szintén egymásra kell nagyon figyelni. De volt idő érzelmekről, gondolatokról szóló mesére is.

 

Az érzelmi intelligencia több területét érintettem, mint pl. önismeret, társaink jobb megismerése, erősségeink megtalálása, megfogalmazása, érzelmeink kifejezése, embertársainkon az érzelmek felismerése, érzelmek kifejezése szavak nélkül, együttműködés, konfliktusok és mindfulnes.

Ebéd után pedig minden nap valamit alkottunk a gyerekekkel, amit nagyon-nagyon vártak mindannyian. Készítettünk fényképalbumot a nyári élményeknek, lapozgatós, kihúzós, trükkös képeslapot, amire, amikor megmutattam nekik, hogy mit fogunk készíteni, azt mondták, hogy „hűűűűű”. Valamint elkészítettük a saját Naprendszerünket is cipősdoboz, hungarocellgolyók és mini led égő segítségével.

Egyszóval nagyon tartalmas napokat zártunk a gyerekekkel, akik a zárókörben elmondták, hogy minden nagyon jó volt, nem tudnak választani a feladatok közül, hogy melyik volt a legjobb és jövőre, ha lehet legyen 5 napos a tábor!

 

Néhány visszajelzés a szülőktől az érzelmi intelligencia fejlesztés foglalkozásról:

Anita
Anita
Tovább olvasom
"Ildikó nagyon köszönjük! 🙏🏻💞 Zille élvezte minden percét. 🥳 Sokat kaptak a gyerekek a táborod által. Várjuk jövőre is. "😊
Veronika
Veronika
Tovább olvasom
"Mi is köszönünk mindent Ildi. Julcsi rengeteget mesélt a feladatokról, szuperül érezte magát. "🥰
Csilla
Csilla
Tovább olvasom
"Köszönöm Ildi!"
Mária
Mária
Tovább olvasom
"Köszönjük szèpen! A Emma is nagyon èlvezte." ❤️
Anikó
Anikó
Tovább olvasom
"Kedves Ildikó! Hálás köszönet, hogy a Zselyke is részese lehetett a tábornak. Nagyon boldogan jött haza minden nap. Csodásan érezte magát. Már kérdezte, hogy máskor is lesz-e ilyen tábor?"
Előző
Következő