Bán-Horváth Ildikó

érzelmi intelligencia fejlesztő, személyiségfejlesztő

Mielőtt bármit is mondanék, írnék az érzelmi intelligencia fejlesztés, énerősítés, önbizalomnövelés fontosságáról, álljon itt egy mese arról, hogy miért fontos, hogy magunk ismerjük fel az értékeinket. 

Mester, azért jöttem, mert olyan jelentéktelennek érzem magam, hogy semmihez sincs kedvem. Azt mondják, nem vagyok jó semmire, semmit nem csinálok jól, hogy ügyetlen vagyok, meg elég buta is. Hogyan tudnék javítani a helyzetemen? Mit tehetnék, hogy többre tartsanak?

A mester rá sem nézett, csak ennyit mondott: „Nagyon sajnálom, fiacskám. Nem segíthetek, előbb a magam baját kell orvosolnom. Esetleg utána…” Kis szünetet tartott, majd így folytatta: „Ha te segítenél nekem, akkor én gyorsabban orvosolni tudnám a bajomat, és utána talán rajtad is tudok segíteni.”

Hát…, szíves-örömest segítek, mester, –hebegte a fiatalember, és úgy érezte, megint lebecsülték, és csak elodázták sürgető vágyait.

– Jól van- folytatta a mester. Levette a gyűrűjét, melyet bal kezén viselt a kisujján, átnyújtotta a fiúnak, és hozzáfűzte:  Vidd a lovamat, odakint van, menj el a piacra. El kell adni ezt a gyűrűt, mert vissza kell fizetnem egy adósságomat. Amilyen sokat csak lehet, annyit kell kialkudnod, de egy aranytallérnál kevesebbet semmiképp ne fogadj el érte. Indulj, és gyere vissza azzal a tallérral, amilyen gyorsan csak tudsz.
 
A fiú fogta a gyűrűt, és elindult. Alighogy odaért a piacra, egyből elkezdte kínálni a gyűrűt a kalmároknak, akik érdeklődve nézegették mindaddig, amíg a fiú meg nem mondta, hogy mit kér érte. 
Amikor a fiú megemlítette az aranytallért, volt, aki kinevette, volt, aki hátat fordított neki, mindössze egy öregember vette magának a fáradságot, hogy elmagyarázza neki, egy aranytallér sokkal többet ér annál, semmint hogy odaadják egy ilyen gyűrűért.
Egy másik buzgó ember pedig, hogy segítsen, egy ezüsttallért meg egy rézkancsót ajánlott föl a gyűrűért, de minthogy a fiú azt az utasítást kapta, hogy egy aranytallérnál kevesebbet ne fogadjon el érte, visszautasította az ajánlatot. Miután már mindenkinek fölkínálta a gyűrűt, aki csak útjába akadt a piacon, száznál is többen lehettek, a sikertelenség láttán csüggedten felült a ló hátára, és visszament. Mennyire szerette volna a fiú, ha kap egy aranytallért azért a gyűrűért, és odaadhatja a mesternek, hogy megszabaduljon nyomasztó terhétől, s végre ő is tanácsot, segítséget kaphasson tőle.
Belépett a szobába.
– Mester- szólt-, nagyon sajnálom. Lehetetlenséget kérsz tőlem. Kéthárom ezüstforintot még csak-csak kaptam volna érte, de nem hiszem, hogy én bárkit is be tudnék csapni azzal, hogy mást mondok, mint ami a gyűrű valódi értéke.
– Ez, amit most mondtál, nagyon fontos ám, fiatal barátom!- felelte mosolyogva a mester.-  Előbb azt kell megtudnunk, mi a gyűrű valódi értéke. Ülj csak lóra újfent, menj el az ötvöshöz. Nála jobban ugyan ki tudhatná? Mondd meg neki, hogy szeretnéd eladni a gyűrűt, és kérdezd meg, mennyit kínál érte. Nem számít, mennyit igér ne add oda neki. Gyere vissza ide a gyűrűmmel. A fiatalember megint lóra ült. Az ötvös a lámpás fényénél megvizsgálta a gyűrűt, megnézte a nagyítólencséjével, megmérte, majd így szólt:
– Mondd meg a mesternek, fiú, hogyha azonnal el akarja adni, akkor ötvennyolc aranytallérnál most nem adhatok többet a gyűrűjéért.
– Ötvennyolc aranytallér?- kiáltott fel a fiú. 
– Igen- vágta rá az ötvös. – Tudom, hogy idővel hatvan aranytallért is megkaphat majd érte, ám ha sürgős az eladás…
A fiú izgatottan nyargalt vissza a mester házába, hogy elmesélje neki, mi történt.
– Ülj le-, szólt a mester, miután végighallgatta.
– Te is olyan vagy, mint ez a gyűrű: értékes, egyedi kincs. S mint ilyent, téged is csak igazi szakértő képes felbecsülni. Miért töröd magad annyit, hogy bárki is a világon fölfedezze, mi az igazi értéked?
S miután befejezte mondandóját, visszahúzta a gyűrűt a bal keze kisujjára.
 
/Jorge Bucay: Mesék, melyek megtanítottak élni/
Egy másik buzgó ember pedig, hogy segítsen, egy ezüsttallért meg
egy rézkancsót ajánlott föl a gyűrűért, de minthogy a fiú azt az
utasítást kapta, hogy egy aranytallérnál ke
vesebbet ne fogadjon el
érte, visszautasította az ajánlatot.
Miután már mindenkinek fölkínálta a gyűrűt, aki csak útjába
akadt a piacon
száznál is többen lehettek
, a sikertelenség lát
tán
csüggedten felült a ló hátára, és visszament.
Mennyire szerette
volna a fiú, ha kap egy aranytallért azért a
gyűrűért, és odaadhatja a mesternek, hogy megszabaduljon nyo
masztó terhétől, s végre ő is tanácsot, segítséget kaphasson tőle.
Belépett a szobába.
Mester
szólt
, nagyon sajnálom. Lehetetlenséget kérsz
tőlem.
Két
három ezüstforintot még csak
csak kaptam volna érte

tatt

a
: „Ha te segítenél ne
kem, akkor én gyorsabban orvosolni
tudnám a bajomat, és utána talán rajtad is tudok segíteni.”
Hát…, szíves
örömest segítek, mester
hebegte a fiatalem
ber, és úgy érezte, megint lebecsülték, és csak elodázták sürgető
vágyait.
Jól van
folytatta a mest
er. Levette a gyűrűjét, melyet bal
kezén viselt a kisujján, átnyújtotta a fiúnak, és hozzáfűzte:
Vidd a
lovamat, odakint van, menj el a piacra. El kell adni ezt a gyűrűt,
mert vissza kell fizetnem egy adósságomat. Amilyen sokat csak
lehet, annyit kell ki
alkudnod, de egy aranytallérnál kevesebbet
semmiképp ne fogadj el érte. Indulj, és gyere vissza azzal a tallér
ral, amilyen gyorsan csak tudsz.
A fiú fogta a gyűrűt, és elindult. Alighogy odaért a piacra, egy
ből elkezdte kínálni a gyűrűt a kalmároknak,
akik érdeklődve néze
gették mindaddig, amíg a fiú meg nem mondta, hogy mit kér érte.
Amikor a fiú megemlítette az aranytallért, volt, aki kinevette,
volt, aki hátat fordított neki, mindössze egy öregember vette
magának a fáradságot, hogy elmagyarázza neki,
egy aranytallér
sokkal többet ér annál, semmint hogy odaadják egy ilyen gyűrűért.
Nagyon fontos lenne, hogy minden életkorban- de különösen iskoláskorban- az iskolai oktatás mellett elegendő figyelmet fordítsunk a gyerekek érzelmi intelligenciájának fejlesztésére is.

Számos kutatás rávilágít arra, hogy a magasabb érzelmi intelligenciával rendelkező gyerekek sokkal elkötelezettebbek a tanulás iránt, kevésbé impulzívak, jobbak a jegyeik, mint az alacsonyabb EQ-val rendelkező társaiknak. Talán nem árulok el nagy titkot azzal, ha azt mondom, hogy ezeknek a gyerekeknek  felnőttként minőségibb kapcsolatai lehetnek, jobban odafigyelhetnek másokra és fejlettebb lehet a mentális egészségük is. 

A jó hír az, hogy az érzelmi intelligencia szintje nem eleve adott, hanem egy olyan képességünk, ami jól tanítható, fejleszthető az évek során. Minél korábban kezdjük az érezlmi nevelést, annál természetesebb, magától értetődő lesz ez nekik felnőttként. 

Képessé válhatnak arra, hogy jobban kifejezzék a saját érzelmeiket, felismerjék mások érzelmeit, képesek legyenek határokat húzni, kiállni önmagukért. Ugyanakkor empatikusan figyelnek másokra is.

mikor találkozunk?

Mikor?

Kéthetente kedden, tanítás után (nov.7., nov.21., dec.5., dec.19., jan.9., jan.16)

Hol találkozunk?

Hol?

Mosonmagyaróvár, Wittmann parkban lévő irodámban lesznek a foglalkozások

Hányszor találkozunk az "Elég jó kamasz Klubban"?

Hányszor?

Összesen 6 alkalommal találkozunk

Ki tartja a foglalkozást?

A foglalkozásokat Bán-Horváth Ildikó, érzelmi intelligencia fejlesztő, személyiségfejlesztő tartja.

A Személyiségfejlesztő Akadémián végeztem, L.Stipkovits Erika és Weisz Ildikó Szilvia tanítványaként. Több évnyi önismereti hétvége, tréning és táborok után kezdtem el a Személyiségfejlesztő Akadémiát, ahol többféle módszert tanultam: egyéni fejlesztés szimbólumokkal, családállítás, iskolában alkalmazható kooperatív technikák, mindfulness.

A 2,5 év alatt nyújtott kimagasló teljesítményemért az oklevél átadón megkaptam az évfolyam “Kiváló hallgatója” plakettet is.

Különösen fontosnak tartom a fiatalok érzelmi intelligenciájának fejlesztését, szívügyem a fiatalokkal való munka, mert hiszem, hogy meghallgatással, valódi odafigyeléssel jobb irányba fordíthatóak a dolgok, képes lehet a fiatal másként dönteni. Ez az igazi küldetésem, hogy a fiataloknak támogatást nyújtsak, mert így lesz a felnövő generáció empatikusabb, érzőbb és ezáltal kiegyensúlyozottabb.

Érzelmi intelligencia fejlesztés iskolában

Miről lesz szó a 6 alkalom során?  

önismeret, önbizalom- "Elég jó kamasz Klub"
Önismeret, önbizalom

Mindennek az alapja, hogy jobban megismerjük önmagunkat, a saját erősségeinket, gyengeségeinket- amiből aztán erőt kovácsolhatunk.

Énkép, önértékelés, "Elég jó kamasz Klub"
Énkép, önértékelés

Milyennek látjuk önmagunkat, milyen a valódi énképünk és milyen az ideális énképünk. Hogy helyezkedik el a kettő egymáshoz képest?

Szorongásoldás- "Elég jó kamsz Klub"
Szorongásoldás a középiskolai felvételi előtt

Ez sok diáknak szorongást okozhat, a középiskolai felvételi az első nagyobb megmérettetés. Nem mindegy, hogy milyen érzésekkel indulunk el....

Önbizalomnövelés- "Elég jó kamasz Klub"
Önbizalomnövelés

A foglalkozások hatására egyre inkább felismeri a diák a saját értékeit és ezáltal nőhet az önbizalma is.

Amit még bizonyára tudni szeretne az énerősítő, önbizalomnövelő, szorongásoldó foglalkozásról:

Hány alkalmas a foglalkozás?

Összesen 6 alkalommal találkozunk, foglalkozásonként 1,5 órára. A csoportbizalom mélyebb kialakulása miatt mindegyik foglalkozáson ugyanazok a diákok lesznek jelen. Ez azt jelenti tehát, hogy a jelentkezés mind a 6 alkalomra szóló elköteleződést kíván.

Hány fős a csoport?

Max.6 fő vehet részt egy-egy csoportban, azért, hogy a lehető legnagyobb figyelem jusson egy-egy gyerekre. Minimum 4 fő részvételével indul a csoport.

Milyen életkorú gyerekek lesznek a csoportban?

Felső tagozatos, 11-15 éves kor közötti diákokat várok a csoportba.

Hogyan zajlanak a foglalkozások?

Különböző módszerek segítségével fejlesztem a gyerekek érzelmi intelligenciáját. Lesznek beszélgetős, egyéni és csoportos feladatok, imaginációk, rajztesztek is. 

Mennyibe kerül a 6 alkalmas foglalkozás?

A 6 alkalmas foglalkozás ára 5000 Ft/ alkalom. Havonta fizetendő a részvételi díj, az előre kiküldött számla alapján. Ez tartalmazza az egyedi füzetet és tollat is, amit mindenki meg fog kapni az első alkalommal. 

Meddig lehet jelentkezni?

November 1-ig várom a jelentkezéseket.

Mit kell még tudni?

A foglalkozásokon minden résztvevő bátran kérdezhet. Az egyetlen rossz kérdés a fel nem tett kérdés.

 

Előmegbeszélési lehetőség a csoportba való jelentkezés előtt
Nem árulok zsákbamacskát! Jelentkezés után minden esetben egy 20 perces "Előmegbeszélési lehetőséget" biztosítok Önnek és a gyermekének. Ez egy 20 perces INGYENES beszélgetést jelent, amely során Önnek is lehetősége van megismerni engem, a módszereimet és ezáltal nyugodtabban, több ismerettel a birtokában tud döntést hozni!
Jelentkezem az Önbizalomnövelő, énerősítő, szorongásoldó csoportba

A jelentkezem gombra kattintva Önnek fizetési kötelezettsége keletkezik. 

A jelentkezés után pár napon belül minden információt emailben meg fog kapni tőlem.